1 בנוב׳ 2010

עין חנדק

אני מניח שהקוראים הירושלמים מכירים בצורה כזאת או אחרת את הנקודה שאני עומד להציג לכם בפוסט הזה: עין חנדק.
שאר הוקראים או אלו שלא מכירים וודאי זוכרים את שריפת הענק שהייתה מתחת לבית החולים הדסה עין כרם לפני מספר חודשים. אז השמורה שנשרפה באותה העת הייתה השביל המוליך אל המעיין המדובר.

בכל מקרה, עין חנדק הוא מעיין נחמד הנמצא מתחת ליישוב אבן ספיר (קרוי על שמו של ר' יעקב הלוי ספיר)  מצד אחד, בית החולים הדסה מצד שני, ומעברו השני של נחל סורק נמצא הסטף שעליו כבר כתבתי בעבר כאן, והוא נחשב לחלק משביל המעיינות של הרי ירושלים.

אז לפני הכל איך מגיעים למקום: הכניסה למסלול (מדובר בהליכה קצרה עד המעיין) נמצאת מתחת לבית החולים הדסה עין גדי וקצת לפני הכניסה ליישוב אבן ספיר, תזהו את המקום לפי השלטים הגדולים המכוונים את הבאים לחניון ותראו אותו מצד שמאל של הכביש. לאחר שתחנו את הרכב תצטרכו להעמיס על עצמכם את הציוד, לחצות את הכביש ולהיכנס למסלול הליכה המסומן בצבע ירוק (לא ניתן להכנס עם רכב עד למקום), לאחר הליכה של כחצי שעה תגיעו לבית המעיין ואני בטוח שאתם כבר תזהו אותו.
במידה וחשקה נפשכם לערוך סיור שהוא לאו דווקא מעגלי - זאת אומרת שאינכם רוצים לחזור באותה הדרך שבה הגעתם. אתם יכולים להמשיך עם המסלול הירוק שיביא אתכם (לאחר הליכה של כשעה) בסופו של דבר לחניון התחתון של הסטף, אבל לצורך כך ישנו צורך להשאיר רכב נוסף גם שם.

מכל מקום, כאשר תגיעו למעיין אני בטוח שתופתעו לטובה, מדובר במקום מקסים אשר יכול לשמש גם כאתנחתא מרעננת ביום חם (המים קרים) וגם כלוקיישן יפהפה לצילום, אני לא אומר שתתחילו לסחוב לכאן כלת לצילומי "בוקים" בערב החתונה, אבל אם סתם בא לכם לגוון באתרי הטבע שאתם מצלמים בהם זה בהחלט המקום.

לאחר שהגעתם למקום, אתם תראו מדרגות שיורדות אל הניקבה החצובה, ותראו מולכם שלושה פתחים, אני באופן לא ממליץ להיכנס פנימה עם הציוד צילום ואת הצילומים אני מציע לעשות בחוץ, המים בפנים עלולים להיות עמוקים. על מנת לבצע את סשן הצילומים שלכם תוכלו להתמקם ולהנות הן מהצל והן מהתאורה היפה הנוצרת במקום ממש בכניסה לבית המעיין תחת עץ התאנה, במידה ובכל זאת תרצו להכנס לתוך הניקבות תצטרכו להצטייד בפנס, כפכפים ולהכין את המגבת שתחכה לכם בחוץ.

לאחר שתתרענו במי המעיין, תוכלו לנסות ולהעביר באמצעות המצלמה חלק מהקסם של המעיין, את האגדות העממיות (על שדים ורוחות) שצמחו מסביב לו ואת הסיפורים ההיסטוריים להם היה עד דוגמת רצח השוטר הבריטי בידי הפושע אבו ג'דידה שגם נתפס כאן בסופו של דר והוצא להורג בירושלים הלא רחוקה, אבל את כל זה אני כבר אשאיר לדמיונכם.
עד הפעם הבאה,
שלכם,
יונתן לוקימסון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה