4 במרץ 2010

תחנת הרכבת הפרטית שלכם

הפעם אני רוצה להמקד במקום, שהוא בקרבתו של מקום מפורסם - תל אפק.

על תל אפק ומקורות הירקון אני ארחיב בפוסט נוסף שיוקדש רק להם, אבל הפעם אני רוצה להביאכם אל הכניסה אל התל, תראו את הארץ המובטחת ולא תיכנסו, כמו משה בשעתו ועכשיו גם כמוני.
האתר הנ"ל יעניין במקרה הזה (לפי דעתי) רק את הצלמים, את אלו שירדו מהפסים ומחפשי הלוקישנים הייחודים למיניהם, תחנת הרכבת הישנה של ראש העין.
את המקום "גיליתי" כאשר יצאתי לבצע הכנה לסיור במקורות הירקון, סיור זריז באתר האינטרנט של רשות הטבע, העלה כי אין בעיה של תחבורה ציברית למקום, ואף תחנת הרכבת נמצאת בצמוד ליציאה מהשמורה.
שמח וטוב לבב, ארזתי תיק, שכנעתי את אישתי ובשעה 12 (בערך) בצהרי היום, לקחנו אוטובוס אל צומת ירקונים, על מנת לתור אחר מקורות הירקון.
נכנסו לשמורה, סיירנו בה כה וכה, יצאנו מהשער האחורי והתחלנו ללכת לאורכו של השביל המחבר בין מקורות הירקון לתל-אפק. עם הזמן כשהגענו לשער המוביל אל ברכת הנופרים, המשכנו עם השילוט לאורך הדרך עד שהגענו ל... כביש הראשי. מסתבר כי השלט (שתוקן מאז), היה הפוך, אבל את מי זה מעניין. לאחר צעדה קצרה על הכביש הראשי ועוד צעדה קצרה נוספת על הכביש המוביל לתל אפק, הגענו בשעה 15:30 לכניסה לתל. כמו משה בשעתו, ראינו את הארץ מרחוק, אך להכנס אליה לא ניתן לנו, הקופאית בכניסה הסבירה לנו בצורה מאוד יפה ומנומסת כי הכניסה לתל הנה עד חצי שעה לפני הסגירה, דהיינו השעה ארבע.
לא נורא, חשבתי לעצמי, ופנינו לחפש את תחנת הרכבת, אשר אמורה ואכן נמצאת ליד הכניסה לפארק...
ראינו את המבנה והתחלנו להתקדם לכיוונו. את פנינו קידמה הדממה. החניה הריקה כבר החלה לעורר את חשדותי, והמנעולים על המבנים די הסבירו את המצב, תחנת הרכבת נסגרה ועברה כפי שהסתבר לצומת קסם.
המקום, עצמו אשר ננטש, מהווה לעניות דעתי לוקיישן מעולה לצילומים מכל הסוגים, עצם זה שאין הפרעות במקום, מבנה התחנה של רכבת ישראל, חניה חופשית ומה לא, הופכים אותו באמת למציאה. דרך אגב לא נשארתי שם מספיק זמן על מנת לודא האם הרכבות חולפות על הפסים במקום או לא, אז למי שמבקר במקום, זהירות! כמו כן ראיתי איפשהו שלט הטוען כי מדובר בשטח פרטי.
 הערה נוספת שאני רוצה להעיר כבדרך אגב, למי שמעוניין לצלם ברכבת ישראל אין עם זה שום בעיה, אבל כדאי שתדפיסו את האישור הבא ותשימו אותו בתיק: רכבת ישראל.
בצמוד לתחנת הרכבת, נמצאת חורבה אשר רוססה בגרפיטי וגם היא יכולה לשמש כלוקיישן מעולה לכל סוגי הצילומים למינהם, החל מדוגמנות ועד ל... אתם יודעים מה? תנו לדמיונכם להשתולל.
שלכם,
עד הפעם הבאה,
יונתן לוקימסון.

נ.ב: ולאלו שתוהים איך חזרנו הביתה?
פשוט מאוד, לקחנו אוטובוס.

נ.ב.ב והכי חשוב איך מגיעים: האופציה הארוכה יותר היא להגיע לצומת ירקונים, להכנס בדרך המובילה אל כפר הבפטיסטים, אל תוך שמורת מקורות הירקון - הכניסה בתשלום, לצאת מהשער האחורי ולעשות את כל הסיבוב (חצי שעה לשעה) עד לתל אפק.
אופציה נוספת, להגיע לפתח תקווה ולקחת את אחד הקווים של חברת "קווים" אשר נוסעים לכיוון ראש העין ( 27,7,17,93).
ולאלו שמגיעים ברכב,  נוסעים על כביש 5 עד לצומת קסם, יורדים לכביש 444 לכיוון דרום, ממנו פונים אל כביש 483, עד שמגיעים אל השלט "תל אפק".