13 ביוני 2010

חוף הים הפרטי שלכם

לפעמים כל מה שאנחנו מחפשים בלוקיישן שלנו הוא פרטיות, מקום שקט שבו ערסים קטנים לא יציקו לנו בנוסח ה"אחי תביא תמונה...".
ולמען האמת הארץ הקטנה שלנו משופעת באתרים כאלה, חבויים בעין כל, מקומות שכמעט ואיש אינו מבקר בהם אבל הם בגדר מקומות שחייבים לגלות אותם בלשב כזה או אחר של החיים.
את שמורת חוף השרון "גילינו" בחג העצמות לפני כשנתיים, כשאני ואישתי החלטנו לצאת לטייל במסלול נחמד באזור השרון, לאלה שלא יודעים משמעות המילה סרונה באכדית הוא "יער עבות". המחשבה הראשונה שלנו הייתה ללכת לטייל בשמורת נחל פולג, אולם כשהגענו למכון וינגייט על מנת להחנות בפנים את האוטו וגילינו שנצטרך למכור את האוטו (הלא שלנו) על מנת לשלם על החנייה. החלטנו לוותר על הרעיון ובעקבות המלצה באיזה ספר החלטנו לבדוק את חוף השרון.
חוף השרון הינו שמורת טבע נחמדה, המתחילה מאחורי געש ומשמרת את אחד החופים היפים במרכז הארץ שלפני מספר שנים אף שוחררו בו מספר צבאים על מנת לרוץ חופשי בין הדיונות.
החוף עצמו נמצא מתחת לרכס הכורכר - דיונת חול שעברה תהליך של התאבנות כתוצאה מהתמוססות הקלציט שבתוך החול והתגבשותו מחדש בצורה קשיחה יותר.
ייתרונו של החוף הוא כאמור בפרטיות שהוא מספק, כמובן שמדי פעם אתם יכולים לפגוש באיזה נודיסט שעובר בסביבה, אבל מעבר לזה לרוב החוף שומם, ביום העצמאות היו במקום כארבעה-חמישה רכבים בסה"כ.
מעבר לזה במקום קיימים מספר מסלולי הליכה וחלק משביל ישראל עובר דרך השמורה הזאת. המלצה קטנה לא לשבת מתחת לצנירים מתחת למצוק. הצניר הינו מעין חציבה אשר נוצר כתוצאה למיחוך הגלים את רכס הכורכר, מה שגורם למפולות שיכולות להיות קטלניות. הצניר נראה כעין גומחה לצינור רק שהפעם מדובר רק בגומחה ללא הצינור עצמו.
במקום תוכלו לא רק לרדת לחוף הים (פשוט לכו עם הסימון האדום) אלא תוכלו לקבל גם תצפית יפהפיה לאורך החוף צפונה עד לנתניה ודרומה לכיוון הרצליה.
מיקומה של השמורה דרך אגב, נותן גם תצפית על מצנחי רחיפה שיוצאים מכיוון נתניה וכן על ספינות מפרשים המפליגות מהמרינה בהרצליה.

אז איך מגיעים: נוסעים על כביש החוף עד הכניסה לאזור החנויות של געש. יורדים לצידו המערבי של הכביש ונוסעים צפונה, עוברים את כל החנויות (אייס, צומת ספרים וכו'...). מיד לאחר שעוברים את מגרש הגולף פוים שמאלה וממשיכים לנסוע על הכביש עפר (כדאי להיזהר מהמהמורות) עד שמגיעים לגדר המקיפה את השמורה, פונים ימינה ומחפשי את הרווח בגדר שדרכו ניתן להכנס פנימה.
הכניסה חינם.
עד הפעם הבאה,
שלכם,
יונתן לוקימסון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה