1 ביוני 2010

ישראל (אבל בהקטנה)

באופן אישי אני אוהב את מיני ישראל בגלל שהיא יכולה להיות גם סיפתח טוב לטיול וגם נקודה טובה לסיומו.
הרעיון להקמתה של מיני ישראל נולד במוחו של קצין צה"ל שביקר בהולנד וראה שם פארק דומה, לקח לו בערך חמש שנים למצוא משקיעים לצורך הקמת הפארק. לאחר מכן עברו עוד מספר שנים שבהן נערך מחקר מקיף אודות מגוון המבנים והאתרים שיכנסו לפרק ובשנת 2002 הרעיון הפך למציאות ומיני ישראל נפתח לביקורים.

בפארק מיני ישראל הצליחו לעשות דבר יפה, הם כינסו את כל ארבעת קצוות הארץ אל מרכזה, מהחרמון המושלג ועד למצפה התת ימי באילת, כאשר בדרך אנחנו עוברים בכל המחוזות הגיאוגרפיים של ארץ ישראל.
הפארק בנוי בצורת מגן דוד, כאשר כל משולש בכוכב המשושה מוקדש לאזור אחר, למעט מספר חריגות הפולשות לתוך הערים הגדולות, כך תוכלו למצוא פינה שמוקדשת לתל אביב, לחיפה, לירושלים וזאת מעבר לאזור הגיאורפי עצמו דהיינו הכרמל או מישור חוף.
בכל אזור ואזור בארץ שנבנה בהתאם למאפיינים של אותו אזור מבחינה בוטנית, נבנו מבנים המוכרים לרוב האנשים ומייצגים אתרים שונים בין אם זה אתרי טבע או אתרים היסטוריים (לרוב מבנים כאלה או אחרים). כך לדוגמא כשתגיעו לאזור הנגב תוכלו לראות את קניון עובדת, במדבר יהודה תראו את מצדה, בבמצפה רמון תראו את בה"ד 1 (כולל הנפת הדגל ואת תנועת החיילים בשדרות מסע) ובאילת תראו את המצפה התת ימי (כולל דגים אמיתיים). בירושלים אתם תראו את בית הנשיא (כולל הנשיא המכהן בזמן הביקור שלכם), הכנסת, הכותל, יד ושם ועוד...


המקום עצמו יכול לשמש כגן עדן למגוון רחב של צילומים החל מצילומי דגמים וארכיטקטורה היות שמחשבה רבה הוקדשה לכל מבנה ומבנה עד שנבנה העתק מדוייק למקור, וכמובן המבחר של המבנים הקיימים וכאלה שעוד עתידים לקום (דוגמאת המוזיאון של אגד שקיים רק במיני ישראל בינתיים). את אחד מאוספי הבתים המעניינים תוכלו למצוא באזור של ת"א, המכנס את הבנייה המודרנית דוגמאת מגדלי עזריאלי כמו שצויין למעלה, דיזנגוף סנטר בתור דוגמא לבניה בשנות ה70 ועד לבתי הבאוהאוס המאפיינים את ישראל של שנות ה30'.
לצלמים היותר יצירתיים המקום יכול לשמש כמקור לא אכזב לרעיונות יצירתיים כאלה או אחרים.
לשמחתכם אין הגבלה על צילום פרטי במקום (צורך מסחרי הוא משהו אחר לגמרי) וניתן לצלם במקום באופן חופשי.
 אז איך מגיעים: פארק מיני ישראל נמצא בלטרון ליד מוזיאון השיריון שרואים אותו מכביש 1, לכן באופן הכי פשוט יורדים מכביש 1 במחלף לטרון לכביש מס' 3 בצומת הראשון לכיוון דרום פונים ימינה ולאחר כק"מ נוסף פונים שמאלה לכניסה לפארק.
לתשומת ליבכם, הכניסה לפארק הינה בתשלום (ולא קטן) אבל הוא מהווה נקודה יפה למי שמטייל בסביבה.
אז עד הפעם הבאה,
שלכם,
יונתן לוקימסון


וכמה עדכונים על הדרך:
1. קודם כל אני מקווה לחזור ולעדכן את הלג באופן סדיר כשם שהיה בעבר.
2. עברתי לכתבות חדשה כמו שאתם רואים www.bytheway.co.il
3. בשעה טובה פתחתי עסק (אפילו טיפלתי בבירוקרטיה): "על הדרך - צילום והדרכה.
אז במידה ואתם מועניינים, אתם מוזמנים ליצור קשר.

יונתן לוקימסון.


3 תגובות:

מיכל אמר/ה...

פארק המיני ישראל הוא מפארקי המיני המפותחים והמושקעים בפארקי המיני בעולם-ואת זה שמעתי במיני קייב באוקראינה.."שאצלנו זה עוד לא בסדר גודל והיופי כמו בישראל..."
מיכל.

Unknown אמר/ה...

לפני 19 שנים הייתי במיני אירופה בבריסל (ליד האטום) והיה בהחלט נחמד. הייתי שמח לקפוץ גם פה בארץ רק שהפעם אני משלם (וצריך להכפיל את זה בשש)

יונתן לוקימסון אמר/ה...

אבי,
במקרה שלך הייתי אומר שעדיף לונה פארק המחיר של מיני ישראל לצערי הוא לא ריאלי עבור התמורה...

הוסף רשומת תגובה