2 בינו׳ 2010

פורטרטים במערת פער





אני יודע שהאתר הבא קצת רחוק, וכל זה רק בשביל לצלם פורטרטים (דיוקנאות בעברית), אבל במידה ואתם בכל זאת נמצאים כבר בסביבה, המקום שווה ביקור, אז מה היא בעצם מערת פער?

מערת פער הנה דולינה (ברוסית עמק), בגאולוגית מערה קרסטית (שנוצרה כתוצאה מהמסה של הסלע), שלא הצליחה להחזיק את עצמה ובאיזה שהוא שלב התקרה החליטה לפגוש את הרצפה, מאז עברו אי אלו שנים, והמקום הפך לחורשה שקועה באדמה עם מערה הנמשכת פנימה אל מעבה האדמה, ונותנת משחקי או וצל מעניינים דוגמאת התמונה מימין שצולמה באור טבעי, הנוצרים כתוצאה מהצל הנופל מהעצים.
בעיתות החורף המקום מוצף ולא מומלץ לביקור ויכול להיות אפילו מסוכן, מי הגשמים שנאגרים כאן נכנסים אל תוך המערה, באמצעות השיפוע, ומחלחלים אט אט אל שכבת מי התהום, ואין איש יודע איה מוצאם, אחת האגדות מספרת על כך שגובה המס בפקיעין נזרק פעם כאן אל תוך המערה, וכשחזרו בני הכפר גילו אותו עומד בפתח המעיין, ועד סיפורים כגון זה.
את התמונה משמאל צילמתי בתוך המערה עצמה, כאשר הפלאש הוקפץ מתקרת המערה ונתן תאורה יפה הן לרקע והן לנירו, שעמד במקום בטעות.
אפשר להכנס אל תוך המערה, ולחקור אותה לעומק, אולם ככל שמתקדמים בה יותר כך היא הולכת ונעשית צרה יותר ויותר, מה שבסופו של דבר מחייב את החוקרים ומחפשי ההרפקאות למינהם לשוב לאחור על עקבותיהם.


אז איפה אנחנו נמצאים: פחות או יותר מול קיבוץ סאסא על כביש 899 בין הקילומטר ה30 ל 31 מפת סימון שבילים מס' 2. קיימת חניה מול המערה מתחת לשטח של קיבוץ סאסא, חוצים את הכביש (בזהירות), ונכנסים לתוך שביל המוביל אל המערה, הביקור מומליץ במקום הוא בקיץ בסתיו או באביב, בחורף כמו שכבר אמרתי בעונת הגשמים המקום מוצף ומסוכן בגלל בורות פתוחים בשטח.

אז אם אתם כבר באזור ושואלים את עצמכם מה עוד אפשר לעשות כאן אז הנה כמה המלצות:
בית הכנסת העתיק בברעם, שיום אחד אולי אכתוב גם עליו, מצודת כ"ח, תחנת משטרה בריטית ומסלול מאוד נחמד לצידה, מכאן אפשר לרדת לעמק החולה או לחזור חזרה לכיון פקיעין, על כל אחד מהם בעיתו ובזמנו, אעזוב אותכם כאן עם עוד פורטרט נוסף שצולם בתוך המערה, שוב בטכניקה של הקפצת אור מלמעלה אפשר ללחוץ
על התמונה להגדלה.
בהמשך השבוע תחכה לכם נקודה נוספת,
שלכם,
יונתן לוקימסון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה