14 בינו׳ 2010

בית הבד



הפעם אני רוצה להזמין אתכם לחנות של בילאל אבו כלאף, בתקווה שגם הוא לא יתנגד לכך.

החנות של בילאל נמצאת בתוך העיר העתיקה בירשולים , ליד כיכר המוריסטן. המוריסטן (במקור בימריסטן) בדרך אגב בתרגום חופשי מתפרש כ"מקום החולים", בעברו של המקום בתקופה הצלבנית שימש את מסדר ההוספיטלרים, אשר כחלק מהאג'נדה שלהם, הקימו בתי חולים לטיפול בצליינים העולים אל עיר הקודש ירושלים. בהמשך הפעיל את בית החולים במקום בחור נחמד בשם צאלח-א-דין, אשר כבש את ירושלים מידם של הצבנים.

מבחינה לשונית, סתם שתדעו, "בימר"=חולה ו"סטן"=מקום, דוגמא אחת מני רבות, אוזבקיסטן=מקום האוזבקים, עד כאן 60 שניות על התפתחותם של המקומות והשמות המלווים אותם.

החנות של בילאל הנה חנות בדים מאוד ייחודית, לטעמי על כל פנים, וזאת מכמה סיבות: בילאל מייבא מבחר מאוד גדול ומאוד מעניין של בדים מארצות שונות ומשונות, קהל הלקוחות של החנות מגוון לא פחות מהדים שהוא מייבא, ונקודה אחרונה מיקומה של החנות של בילאל.

לצורך העניין נתחיל מהנקודה האחרונה החנות של בילאל נמצאת מעל מה שבעבר היה הרבע ההוספיטלרי דהיינו חתיכה היסטוריה בת אלף שנה המשויכת לתקופה הצלבנית, לרוב כאשר בעלי חנויות משפצים חנויות בסביבה ומוצאים משהו מתחת הם דואגים לכסות את הממצא כמה שיותר מהר לפני שרשות העתיקות תגיע ותהפוך את החנות לאתר ארכיאולוגי. לזכותו של בילאל יש לציין שלא רק שהוא לא ניסה להסתיר את הממצאים שהוא מצא בזמן שהחליף את רצפת המקום, אלא מעבר לכך לאחר שהארכאולוגים סיימו עם החפירות בחנות, בילאל בנה רצפה שקופה, עם תאורה מתחתיה אשר מאירה על שרידיו של מבנה צלבני, מה שנותן לחנות כבר מראה ייחודי.

אז מה מייחד את החנות של בילאל, הוא מייבא בדים מהודו, מדמשק, מאיראן ומעוד כמה מקומות שאין לנו באופן תקין קשרי מסחר איתם, הוא תופר מהבדים האלה תלבושות מאוד יחודיות, והוא מוכר אותם לכל מי שמחפש את אותה תלבושות ייחודית להסתובב איתה ביום-יום, אם אתם רוצים דוגמא אז תחפשו את חסידי תולדות אהרון שקונים אצלו את הבדים הלבנים מפוספסים למיניהם, הפטריארכים והכמרים למיניהם שקונים אצלו את הבד הארגמן שאותו הם שמים על עצמם בזמן המיסה, או סתם אנשים שרוצים לפאר את שולחנם במפה 14 קרט זהב, המבחר העצום של הבדים, הססגוניות של התלבושות, הכריות וכל מה שאפשר לעשות מאותם בדים, והמקום עצמו שווים ביקור, ולא רק לצורך צילום, המחירים אצלו די סבירים, מדובר באדם מאוד נחמד. שתמיד שמח לתת הסבר ולבצע הדגמות של הבדים והלבושים הצבעוניים מתוך המבחר העצום שיש לו בחנות, וכמובן אל תשכחו הביא פולרייזר במידה וחשקה נפשכם לצלם מבנה צלבני קדום אשר שוכן מתחת לבית הבד.

החנות של בילאל נמצאת בעיר העתיקה, צמוד לכיכר המוריסטאן, שוק אבטימוס מס' 164, טל' 02-6261718

כאן אני נפרד מכם עד הפעם הבאה בליווי מספר תמונות, שאני מאוד נהנתי לצלם אצל בילאל,

שלכם,

יונתן לוקימסון.










2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נהניתי מאוד לקרוא ולראות תמונותיך.
אשמח לבקר שם.
נחמה שלו

Unknown אמר/ה...

מהמם

הוסף רשומת תגובה